vrijdag, april 19, 2024

Dag 7 – Aan de kust

blog-dag-72-dsc_0218-300x199 Geschreven door: Klarieke en Ruben

Na een korte nacht in ons relatief primitief backpackersverblijf begon de nieuwe dag. Douchen en door naar de dagopening. Vervolgens in onze busjes.
Samen met Ihsan, onze persoonlijk gids voor twee dagen, op weg maar het ontbijt: patat, gebakken ei, bacon en toast. Dit viel over het algemeen goed in de smaak.
Hierna ging een aantal mensen de benodigde boodschappen halen. Ondertussen kon de rest wat shoppen.

Hierna begon de ontdekkingsreis van vandaag! Samen in onze drie autoā€™s toeren door het Kaapse landschap. De gids vertelde leuke en interessante feitjes over Kaapstad en omgeving.
Na een aantal plaspauzes kwamen we aan op de eerste stopplaats. Waauw!! Wat een mooi uitzicht boven op de Tafelberg. De mobieltjes en cameraā€™s werden tevoorschijn gehaald om een paar mooie kiekjes te maken.
Na een paar minuten vond de gids dat we wel weer konden doorrijden. Zogezegd, zogedaan. Op naar de volgende stopplaats. De busjes aan de kant en weer tijd voor fotoā€™s. Na honderd selfies te hebben gemaakt gingen we weer door.

Bij de derde stopplaats hadden we een mooi uitzicht over een vallei en het langste strand van Kaapstad. Feitje: Hier moet je wezen als je echt verkleuren wilt. Helaas was er weinig zon te zien. Bij deze plaats kon je aan de ene kant de Atlantische Oceaan zien en aan de andere kant de Indische Oceaan.
Een ander feitje: Als het water 30 meter zou stijgen zouden de twee zeeƫn elkaar (weer?) ontmoeten boven het land.

Na deze stop gingen we naar een soort openluchtmuseum van beelden van dieren en mensen. Hier konden we souvenirs kopen en gewoon lekker rondneuzen. Feitje nummer drie: Alle beelden waren handgemaakt, van heel klein tot heel groot.
Na zoā€™n lange zit hadden we natuurlijk wel trek gekregen dus gingen we op zoek naar een plaats om te picknicken. We smeerden een broodje, pakten wat drinken en vervolgden onze reis op weg naar Kaap de Goede Hoop! Weer waren we allemaal onder de indruk van het uitzicht. Wat is Afrika toch mooi!

Na wat fotosessies en geklauter op de rotsen gingen we door naar de pinguĆÆns. Wat een schattige dieren! Je kon ze bijna aanraken want mensenschuw zijn ze niet.
Als je uitgekeken was bij de pinguĆÆns kon je even snel door naar een klein marktje. Tijd voor souvenirs en onderhandelen over de prijzen!
En hiermee eindigde onze tour voor vrijdagā€¦

Dus weer op weg naar ons verblijf. Hier hadden we nog even tijd voor ons zelf. En konden we daarna aanschuiven voor een heerlijke maaltijd, verzorgd door de koks en kokkinnen van de groep.
Al met al een leuke en interessante dag, op naar morgen!

blog-dag-71-img_3159-300x200

Lees ook deze artikelen eens:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.