donderdag, maart 28, 2024

Dag 11: genieten van de luxe

Goedemorgen iedereen,

Het was kwart over 3 ’s nachts en de wekker ging. We gaan weer naar New Delhi. Even snel aankleden en de laatste dingen inpakken. We moesten om 4 uur bij het busje zijn. Maar toen we daar naar toe gingen was het een partij aan het hosen! Het regende zo hard! Zelfs op aflopende paden stond er een laagje water. We zouden al onze bagage op het dak binden, maar gelukkig ging er iemand van PTS mee met een jeep voor de bagage. We deden alles in de jeep en gingen naar het station toe om om 5 uur onze trein te halen. Een treinrit van 7 uur!! Rond 12 uur kwamen we eindelijk aan op het station van New Delhi. Daar deden we onze bagage in een busje en een taxi. We gingen eerst brunchen. We gingen met de metro naar het restaurant toe. Daar kregen we typische Indiase gerechten. Een soort ballon van brood met bonensaus, een soor driehoekige pannenkoekachtige met een saus van prei en aardappel ofzo en sandwiches met rauwe ui, andere rauwe groenten en een soort kaasachtige saus. De meesten van ons vonden het erg lekker! Toen we klaar waren gingen we met de metro naar ons hotel. Deze nacht zaten we in een luxe hotel. Na de bedden die we op de pts hadden gehad waren deze matrassen heel dik en heel zacht. We gingen met 2 of 3 op een kamer. Maar iedereen kreeg een kamer voor 2 personen. We moesten matrassen bij bestellen!! Uiteindelijk was dat gelukt en hadden we tot 18.45 uur vrije tijd. Heel van ons gingen zwemmen in het zwembad. Een simpel maar mooi zwembad van ongeveer 1.40 diep. Het was heel gezellig.

Na het zwemmen gingen bijna iedereen even douchen in het hotel. Kwart voor 7 vertrokken we met de metro richting Old Delhi waar we gingen eten, het was echt heel erg druk in de metro en iedereen duwde elkaar aan de kant als ze de metro in of uit wilden. Als we ooit dachten dat de Nederlandse metro’s druk Ā en vol zijn… Nu denken we daar in ieder geval anders over. Toen we aangekomen waren liepen we door een smalle straat. We kregen wegens een heel zoet en vet Ā Indiaas hapje. Uiteindelijk gingen we Ā bij een klein restaurantje zitten en eten. Het eten was eigenlijk te pittig voor iedereen, het bestond uit 3 hete soorten sauzen en gefrituurde bananenbroodjes die wel lekker zacht waren vergeleken met de rest. Als laatste hadden we een soort karnemelk met siroop: lassi, dat vond ik zelf ook wel lekker smaken na het pittige eten. Na het eten gingen we weer terug met de metro naar het hotel waar we gingen slapen, het was nu in de metro gelukkig een stuk rustiger dan op de heen weg.

Eerste deel geschreven door Maaike

Tweede deel geschreven door Robert

Lees ook deze artikelen eens: