woensdag, april 24, 2024
HomeScholenreizenScholenreis: 2018 - Greijdanus Hardenberg naar KeniaDag 8: suikerriet op de markt, kort vliegen en gospel in de...

Dag 8: suikerriet op de markt, kort vliegen en gospel in de taxi

Door Rodi, Aisha, Marieke en Tim

Goedemorgen Kenia! Het is de laatste ochtend voor ons hier in Eldoret. Na het ontbijt moesten we 1,5 uur wachten op Jonah. Uiteindelijk kwam hij en gingen we naar het kantoor van de RCEA om de ModeArater te ontmoeten. Helaas was hij al vertrokken omdat we zo laat waren. Dus gingen we wat eerder naar de markt. Op de markt hebben we veel souvenirs gekocht. We gingen ook naar de lokale markt, dat was echt Keniaans. Hij was een stuk groter en daar kon je allerlei soorten kleding kopen. Op de markt hebben we ook suikerriet gegeten, dat was erg lekker!

NaĀ  het bezoek aan de markt gingen we terug naar het guesthouse. We hadden een half uur om te lunchen en onze spullen te pakken. Om drie uur moesten we vertrekken voor onze eerste vlucht. Dat was nogal kap, we kwamen dan ook iets later dan gepland aan op het vliegveld. Nadat we hadden ingechecked moesten we nog een poosje wachten op het vliegtuig. De Fokker 50 was geland en we konden instappen: we liepen gewoon zelf naar het vliegtuig toe! Het was erg klein. De vlucht was maar drie kwartier. In die tijd hadden Tim en Rodi nog een leuk gesprek met 2 andere passagiers. We blijven maar vrienden maken hier in Kenia! Voordat we het wisten waren we alweer geland, stapten we uit en checkten we uit. Buiten wachtte een vrouw die ons met een busje naar Het guesthouse Rosa Mystica bracht, hetzelfde guesthouse als waar we aan het begin van de reis hadden geslapen. We hebben de hele taxirit gezongen en dat vonden ze heel erg mooi!

Lees ook deze artikelen eens:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.