donderdag, maart 28, 2024

Dag 3 en 4: Ananassen, wc’s en een hoop reisuren

We zijn de dag allemaal fris en fruitig begonnen na een heerlijk ontbijt van onze goeie kok. Om half 10 werden we opgehaald door onze ā€˜bodyguardsā€™, zoals Anne- Wil ze noemt. Toen zijn we met de jeeps richting het eerste landbouwproject gereden. Dit is een project wat onzer beide scholen dit jaar gaan steunen met acties. In dit dorp wat het project pas gestart. De bedoeling van het project is dat de bewoners leren hoe ze gewassen moet verbouwen, maar ook om een wc te leren gebruiken. Door het project waren er al verschillende wcā€™s aangelegd. We moesten ons in 2 groepen opsplitsen en toen kregen we vervolgens een rondleiding in het dorp en lieten ze ons de moestuin zien. En we mochten ook een kijkje nemen in de huisjes van leem van de arme mensen. Daarna zijn we met de jeeps door gereden naar het tweede landbouwproject. Hier konden we de resultaten zien, want hier was het project al aardig lang aan de gang. We liepen met zā€™n allen door een klein hekje en toen we daar doorheen waren, zagen we enorme velden met ananasplanten. Door het project hebben de boeren enorme hoeveelheden ananassen kunnen planten en oogsten.
Nadat we de landbouwprojecten hadden bezocht, was het een uurtje of Ć©Ć©n. We hebben toen ontzettend lekker gegeten in een restaurant omgeven door water waar vissen werden gekweekt. Vooral de kip was ontzettend lekker.
Na de lunch gingen we met de jeeps richting een waterval. Na een uurtje in de auto en 159 traptreden verder waren we dan eindelijk bij de waterval. Na een heuse klimtocht over de rotsen waren we zo dicht bij de waterval dat we er bijna invielen. Toen hadden we weer een enorme fotoshoot, want alle dominees die mee waren en alle chauffeurs wilden selfies en fotoā€™s van en met ons. Hierna zijn we naar huis gereden. In die tijd is de zon ook onder gegaan en reden we in het donker door India heen. Na een lange rit van 2 uur over een hobbelige weg, waarbij de meesten in slaap vielen, waren we dan eindelijk terug bij het hostel.
We hebben lekker avond gegeten. En de avond afgesloten met de dominees om samen te evalueren hoe wij ons hier hebben vermaakt. Iedereen is moe en we zullen vroeg gaan slapen, want morgen hebben we weer een lange reisdag naar ons volgende gebied.
ā€¦ De reisdag zit er inmiddels op! We zijn veilig aangekomen in Kalimpong; de komende dagen slapen we bij dominee Subba. Morgen gaan we op bezoek bij de Grace-scholen! Nu vroeg naar bed!

Lees ook deze artikelen eens:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.