dinsdag, april 23, 2024

Vrijdag 14 oktober: laatste dag…

Vandaag is de allerlaatste dag in Zuid-Afrika, s avonds tien over elf vertrekken we met het vliegtuig naar Nederland, waar we hopelijk morgenochtend om kwart over tien landen.

Vanochtend om half zeven is Arjan door Christien opgehaald en naar de trein gebracht, zodat hij met het vliegtuig naar Kaapstad gebracht kon worden voor een zendingsvergadering. Om half negen ging de rest van de groep ontbijten, wat weer bestond uit een typisch Engels ontbijt. Na het ontbijt gingen we ons koffers en tassen inpakken en stalden die in een hotelkamer. Vervolgens moesten we ongeveer tien minuten wandelen naar de Dirk Postma school die we gingen bezoeken. Eerst hadden we het verkeerde adres en stonden we voor de primary school van dirk postma. Gelukkig kwamen we uiteindelijk bij de goeie school aan.

Het eerste wat we te zien kregen was een kleine rondleiding door de school. Na de rondleiding gingen we in een kerk aan de overkant een gastles meekijken over klonen en stamcellen. Toen dat voorbij was, gingen we nog wat klaslokalen bezoeken om wat mee te krijgen over het lesgeven en de verschillen tussen de basisschool Lesedi (donkere leerlingen, zie onze blog van woensdag) en de Dirk Postma school ( blanke leerlingen).

Als lunch zijn we langs de supermarkt gegaan voor wat broodjes en drinken. Na onze lunch liepen we weer terug naar het guesthouse, waar we nog even konden genieten van wat rust. Vervolgens laadden we onze koffers in het busje en reden we nog even langs het centrum, waar we nog wat souvenirtjes konden kopen en langs de supermarkt konden. Toen iedereen iets gekocht had, reden we door naar het vliegveld. Even wachten voor de man die ons busje ophaalde en daarna hebben we weer wat souvenirs gekocht en ons avondeten gegeten. Na het inchecken en de douane moeten we wachten en wachten tot we in kunnen stappen. Tot morgen!

(geschreven door Sjoukje)

Lees ook deze artikelen eens:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.