donderdag, april 18, 2024

Maandag 16 januari: safari en waterval

We moesten vandaag vroeg op voor de safari. We ontbeten om vijf uur. En reden daarna naar de safari. Maar toen hoorde we dat we nog een halfuur moesten wachten tot we in het park konden. In dat halfuur kwam de zon op en hadden we alvast een mooi uitzicht op het park. We gingen met 2 autoā€™s.
Bij Bob zaten: Ezra, Twan, Iris, Manon en Grace. En bij David zaten: Leanne, Lisanne, Wieke, Lisette, Kees en Quinten. Er waren heel veel Buch Bucks, Impalaā€™s en andere hertachtige dieren.
We hebben ook een vos gezien, David zei dat hij die hier nog nooit heeft gezien. Er waren ook veel mooie kleurige vogels in het park. Het park is heel groot en je kan best ver weg kijken. De giraffen kan je al van ver zien. De Nijl stroomt er ook doorheen. In de Nijl zaten nijlpaarden en bij de Nijl zagen we zwijnen, kraanvogels en mooie vlinders. Er staken ook paar hoenders over met een stuk of achtien jongen. We kwamen op een plek waar al zeven autoā€™s stonden want iemand had een leeuw gezien, maar hoe goed we ook keken we zagen hem niet. David zei dat er veel olifanten waren dus dat de kans groot was dat we die vonden, maar dat was nog wel even zoeken. Want de buffels lijken van een afstand veel op olifanten en die waren er heel veel. We zagen uiteindelijk 3 grote olifanten en twee kleintjes. We kwamen ook nog iemand tegen die zei dat hij een luipaard had gezien in een boom. Hij had een zakdoekje in de boom ernaast opgehangen zodat wij hem nog konden zien. Maar helaas de luipaard was al weg. De luipaard had ook nog een klein hertje aangevallen die nog half levend op de weg lag.

Tussen de middag hebben we op een prachtige plek, met uitzicht op de Nijl, heerlijk geluncht. Daarna zijn we naar de ā€˜Murchison Fallsā€™ gegaan. Echt super mooi en heel indrukwekkend. Met wat een kracht valt het water naar beneden! Bijzonder was het ook om de regenboog te zien, het teken van Gods trouw! Vervolgens reden we naar het volgende hotel nog een heel stuk door het wildpark. We hebben onderweg veel apen gezien, wel drie verschillende soorten apen. We komen bij het hotel en verdelen de kamers. En daarna zijn we lekker naar het zwembad gegaan en hebben we lekker pizza gegeten

Antwoord op de quizvraag van gisteren:
Als je in Nederland slingert weet je dat hij dronken is Ć©n als je in Oeganda recht rijdt weet je dat hij dronken is.

Vandaag ook nog een quizvraag:
Wie wilde zĆ³ graag in het hotel blijven dat hij/zij zijn/haar sleutel heeft meegenomen naar het volgende hotel?

geschreven door Quinten

Lees ook deze artikelen eens:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.